Ćwiczenie 2: Gdzie znajdują się te państwa?
Cele:
- Zapoznanie uczniów regionami świata, w których mieszkają muzułmanie
- Ukazanie zróżnicowania geograficznego świata islamu
Czas: 20 minut
Poziom: szkoła podstawowa, szkoła ponadpodstawowa
Instrukcja dla nauczyciela
Poproś uczniów o przyporządkowanie państw zamieszkanych w większości przez muzułmanów do kontynentów (wersja łatwiejsza), albo do regionów świata (wersja trudniejsza). Zastanówcie się, które państwa były najtrudniejsze do przyporządkowania i dlaczego? Jakie państwa można było przyporządkować do więcej niż jednego regionu i/lub kontynentu?
# status państwa niejednoznaczny
^ państwo fizycznie znajduje się na więcej niż jednym kontynencie
WERSJA ŁATWIEJSZA
Wybierz państwa znajdujące się w Afryce
b. Wybierz państwa znajdujące się w Azji
c. Wybierz państwa znajdujące się w Europie
WERSJA TRUDNIEJSZA
Przyporządkuj region świata do odpowiedniej grupy państw
Kosowo, Albania, Bośnia i Hercegowina.
Mauretania, Sahara Zachodnia#, Niger, Gambia, Mali, Sierra Leone, Gwinea, Burkina Faso, Czad, Nigeria, Senegal.
Algieria, Maroko, Tunezja, Libia, Sudan, Egipt
Somalia, Komory, Dżibuti.
Iran, Palestyna#, Jemen, Jordania, Arabia Saudyjska, Irak, Turcja^, Liban, Syria, Oman, Katar, Bahrajn, Kuwejt, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Azerbejdżan.
Malediwy, Afganistan, Bangladesz, Pakistan
Kazachstan, Kirgistan, Tadżykistan, Turkmenistan, Uzbekistan
Indonezja, Brunei, Malezja