Ćwiczenie 2: Co znajduje się w meczecie?

Cele:

  • Zapoznanie uczniów z elementami wnętrza meczetu
  • Zaznajomienie uczniów ze sposobem organizacji przestrzeni w meczecie

Czas: 20 min

Poziom: Szkoła podstawowa

Część 1: Zadanie do samodzielnego rozwiązania

Znajdź na zdjęciach charakterystyczne elementy meczetu.

Część 2: Instrukcja dla nauczyciela

  1. Wykorzystaj jedną ze stron oferujących wirtualne wycieczki po meczecie (Virtual Tour in Al-Masjid Al-Nawabi, albo Virtual Tour through the Muhammad Ali Mosque)
  2. Poproś uczniów, aby odnaleźli w meczetach następujące elementy: (a) minbar, (b) mihrab, (c) napis po arabsku, (d) grobowiec. W Meczecie Proroka (Al-Masdżid an-Nabawi) można dodatkowo poprosić o znalezienie (e) minaretu, (f) stojaków na Koran (widać je m.in. przy kolumnach na Al-Salam Gate path no. 5), (g) wiatraków (zwisających z sufitu np. na Jibril Gate path 3), (h) zegara z cyframi arabskimi (także na Gibril Gate path 3, koło półek z Koranami), (i) człowieka (np. na The first Haswah Swuare Yard 1), (j) głośnik (np. na The Prophet Mosque’s Roof, 1), (k) minaret (tamże), (l) bibliotekę.
  3. Zapytaj uczniów, które elementy meczetu były najtrudniejsze do odnalezienia, a które były najbardziej zaskakujące.