Ćwiczenie 1: Arabskie reklamy ramadanowe

Cel:

  • Zapoznanie uczniów z reklamami ramadanowymi oraz z kulturą masową
  • Ukazanie zjawiska globalizacji na przykładzie egipskich reklam ramadanowych

Poziom: szkoła podstawowa, szkoła ponadpodstawowa

Czas: 30 min

Instrukcja dla nauczyciela

  1. Nauczyciel dzieli klasę na 5 grup.
  2. Każda z grup ogląda po jednej reklamie z poniższych:
    • Reklama Vodafone Egypt z 2015, piosenka Qułłitak fi iltak („Twoja siła jest w rodzinie”) 
    • Reklama Vodafone Egypt z 2015, piosenka Il-Ila il-kbira („Duża rodzina”) 
    • Reklama Orange Egypt z 2019 roku, piosenka Farq kbir („Duża różnica”) 
    • Reklama Etisalat Egypt z 2021, pioseka Aqwa biktir („Silniejszy o wiele bardziej”) 
    • Reklama Zad z 2022, piosenka Ifrah („Ciesz się”) 
      ​​​​​​​
  3. Uczniowie wykazują podobieństwa i różnice zaobserwowane w porównaniu z reklamami polskimi oraz wypełniają dołączoną kartę pracy „Reklamy ramadanowe”.