Ćwiczenie 1: Arabskie reklamy ramadanowe
Cel:
- Zapoznanie uczniów z reklamami ramadanowymi oraz z kulturą masową
- Ukazanie zjawiska globalizacji na przykładzie egipskich reklam ramadanowych
Poziom: szkoła podstawowa, szkoła ponadpodstawowa
Czas: 30 min
Instrukcja dla nauczyciela
- Nauczyciel dzieli klasę na 5 grup.
- Każda z grup ogląda po jednej reklamie z poniższych:
- Reklama Vodafone Egypt z 2015, piosenka Qułłitak fi iltak („Twoja siła jest w rodzinie”)
- Reklama Vodafone Egypt z 2015, piosenka Il-Ila il-kbira („Duża rodzina”)
- Reklama Orange Egypt z 2019 roku, piosenka Farq kbir („Duża różnica”)
- Reklama Etisalat Egypt z 2021, pioseka Aqwa biktir („Silniejszy o wiele bardziej”)
- Reklama Zad z 2022, piosenka Ifrah („Ciesz się”)
- Uczniowie wykazują podobieństwa i różnice zaobserwowane w porównaniu z reklamami polskimi oraz wypełniają dołączoną kartę pracy „Reklamy ramadanowe”.