Sprawdź, kto odpowiada za powstanie materiałów
![](/sites/oislamie.sgh.waw.pl/files/inline-images/strona_glowna.jpeg)
Baza z materiałami dydaktycznymi o islamie powstała z myślą o nauczycielach szkół podstawowych i ponadpodstawowych, którzy w ramach prowadzonych przedmiotów podejmują (w różnym stopniu i w różnym kontekście) tematy związane z islamem, muzułmanami oraz regionem Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej. Opracowane materiały dydaktyczne są rozwinięciem prac badawczych prowadzonych w ramach projektu EMPATHY: Let’s Empower, Participate and Teach Each Other to Hype Empathy. Challenging Discourse about Islam and Muslims in Poland i są zgodne z podstawą programową dla przedmiotów: historia, geografia, wiedza o społeczeństwie oraz historia i teraźniejszość.
Do skorzystania z bazy zachęcamy także uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych chcących rozwijać swoją wiedzę i lepiej zrozumieć kwestie związane z kulturą i religią świata islamu.
Prezentujemy bazę z materiałami dydaktycznymi, na którą składa się 15 modułów z przedmiotów historia, geografia oraz wiedza o społeczeństwie (połączona z historią i teraźniejszością), a także 2 (docelowo 6) tematycznie dobrane paczki opracowanych tekstów źródłowych (adresowanych głównie do nauczycieli historii). Każdy moduł składa się z części teoretycznej (rozbitej na kilka „lekcji”), ćwiczeń (w postaci kart pracy i quizów interaktywnych możliwych do zrealizowania „w sali” lub w ramach pracy samodzielnej) oraz proponowanej lub cytowanej literatury wraz z odwołaniem do materiałów dodatkowych. Moduły zawierają również wskazówki dla nauczycieli, które mogą ułatwić prowadzenie zajęć.
Zapraszamy do korzystania z bazy!